INDIE GAMES

KONINKLIJKE STADSSCHOUWBURG - INDIE HALL

ZATERDAG 7 MAART 2020 - 14.00 TOT 20.00 UUR

ZONDAG 8 MAART 2020 - 10.00 TOT 18.00 UUR

Verschillende game-ontwikkelaars laten je kennis maken met hun nieuwste creaties. Zij kijken alvast uit naar jouw ervaringen en reacties! Ook Cultuurcentrum Brugge selecteerde een aantal interessante indiegames.

RISE OF HUMANITY

CYBERNETIC WALRUS

In dit strategisch turn-based deckbuilding game, verzamel, verbeter en combineer je speelkaarten waarmee je je acties bepaalt tijdens de missies. Recruteer bijkomende personages om mogelijk gestorven helden te vervangen en ontdek nieuwe strategieën. Red jij de mensheid van de ondergang? 

MISSION ZIGLOTON

BENJAMIN LEGAT

Een uitdagende verhaal-gebaseerde 2D-platformer die door één persoon ontwikkeld en met de hand geanimeerd is. In de rol van een onhandige vreemdeling op een donkere en grappige zoektocht infiltreer je in een mysterieuze planeet en steel je een oude relikwie.

YELLOW/RED/BLACK/BLUE

BARTBONTE.COM

Op de vorige editie van Playtime was Bruggeling Bart Bonte al aanwezig met de game Yellow, een liefdesverklaring aan zijn favoriete kleur geel in de vorm van een mobiel puzzelspel. Maar Bart bleek nog meer favorietjes te hebben! De kleurenfamilie werd inmiddels uitgebreid met Red, Black en Blue, nieuwe mobiele games met unieke puzzels en een eigen song. Samen werden deze mobiele kleurengames al zo'n 12 miljoen keer gedownload, uniek voor een game van Belgische makelij, en overstelpt met lovende commentaren.

DEAR ESTHER

THE CHINESE ROOM

Dear Esther is bejubeld als een van de meest vernieuwende computergames van de laatste tien jaar. De game is poëtisch, symbolisch en ingetogen en raakt aan thema's als liefde, verlies en verlossing. Een wandeling door het prachtige, verlaten landschap van een onbewoond eiland in de Schotse Hebriden blijkt op mysterieuze wijze verbonden met een traumatisch auto-ongeluk en een existentiële crisis.

GRIS

NOMADA STUDIO

GRIS is het levende bewijs dat games wel degelijk kunst kunnen zijn. In plaats van hyperrealistische graphics hanteert deze 2D platformer een magische artstyle met prachtige kleurenschakeringen die recht uit een impressionistisch schilderij geplukt lijken te zijn. De waterverfkleurige wereld en de extreme aandacht voor lijn en vorm hebben evengoed op vlak van gameplay en verhaal een belangrijke waarde. Prachtig en naadloos geanimeerd, symmetrisch en simpel, een strak design dat nooit meer of minder op je scherm toont dan nodig om de juiste emotionele snaar te bespelen - GRIS is een spel dat perfect het esthetische van games met het functionele en het narratieve combineert. Alles is perfect in balans.

FIREWATCH

CAMPO SANTO

Het is 1989. Je naam is Henry, en je hebt je teruggetrokken uit het jachtige bestaan om te werken als een vuurwacht in de wildernis van Wyoming. Het is jouw taak om van bovenop je berg uit te kijken naar rook, en de wildernis veilig te houden. Een buitengewoon hete, droge zomer houdt iedereen in spanning. Je leidinggevende, een vrouw genaamd Delilah, is ten alle tijden bereikbaar via een kleine, draagbare radio: ze vormt het enige contact met de wereld die je hebt achtergelaten. Maar wanneer iets vreemds je uit je uitkijktoren en de wereld in lokt, ontdek je een wilde en onbekende omgeving, waarbij je wordt geconfronteerd met vragen en keuzes die de enige betekenisvolle relatie in je leven zullen maken of breken.

JOURNEY

Ga op een meeslepend en emotioneel avontuur door een wereld vol mysterie en intriges. Je ontdekt een oude, mysterieuze wereld, zweeft over ruïnes en glijdt over een zandlandschap om de geheimen te ontdekken. Met Journey beleef je opnieuw een game van thatgamecompany die zich niets aantrekt van genrebeperkingen, net zoals de gamehits Flower en flOw van dezelfde studio. Je reis staat op het punt te beginnen.

WHAT REMAINS OF EDITHFINCH

GIANT SPARROW

Als Edith verken je het kolossale en intrigerende huis van de familie Finch, en ga je op zoek naar verhalen over je familiegeschiedenis. Edith probeert te achterhalen waarom zij de laatst levende is van haar familie. Met elk verhaal dat je vindt, ervaar je het leven van een ander familielid op de dag van zijn of haar dood, met verhalen uit het verre verleden tot het heden. De game is ontwikkeld door Giant Sparrow, de makers van de eerste persoons-schildergame, The Unfinished Swan.

PLEASE, TOUCH THE ARTWORK

STUDIO WATERZOOI

Een meta-game over abstract kunst. In een poging om kunst en games dichter bij elkaar te brengen maakte Thomas Waterzooi enkele games gebaseerd op schilderijen van Piet Mondriaan. Het is een digitaal bezoek aan een tentoonstelling waar de kunstwerken speels, ontspannend en hopelijk inspirerend werken.

ALULA

MIRACLE TEA

In Alula ben je alleen in het universum en ga je tuinieren onder de sterrenhemel. Los sterrenpuzzels op, kweek planten en creëer je eigen weelderige, groene eiland. Word lid van de community en deel je creaties online!